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Optimize your publication to posicion your hotel on Youtube

If you are not sure why your hotel must be on YouTube, there are some tips that may convince you:

According to 2015 data, more than 4 billion videos are played on YouTube daily. It’s the third social network and the second most powerful web search engine on the planet. It is also the most searched word on Google in 4 years. One of the most impressive data about YouTube is that the hundreds of millions of users upload more than 48 hours of video every minute, a number that corresponds to the reproduction of 150,000 movies a week.

Well, it seems like all this information may scare you or give you the impulse of starting uploading videos. Competition is strong, but we all have so much to give, and a well positioned decent video may bring you many views, and, what is more important, reservations to your hotel.

Regarding to videos, YouTube allows us the modification of some sort of parameters that, with the video quality, make a video to be a success or a massive failure.

Here you have some advises that worked for us regarding to video positioning on YouTube:

  • Content is key. If it has a good content it will have higher chances of being a success. An important issue to be considered, related to susceptibility of the users, is the length of the video; it’s recommendable to be short, with 30 or 40 seconds of testimonials and between 1.5 and 2 minutes of content.
  • Title. The title must include the key word which we want to have the video found. It must have an attractive title, descriptive and with a length lesser than 60 characters, since it won’t appear only on the YouTube’s search results, but on Google’s.
  • Description. We also need a description, attractive, well written and summarized, that must also contain our key word. It must have a link to our web site. The first two lines of the description will constitute the description appearing on the Google results. Description must have as much as 5,000 characters.
  • Tags. YouTube has in account these tags to show your video at a determined search and to relate it with another. It uses the most relevant at first and tries to take advantage of all permitted space, as much as 120 characters in the Tag zone. It’s recommendable not to duplicate tags since it can be penalized.
  • Categories. It is essential to select a category accord to the contents we want to promote, in a way that we can be related to that category.
  • External links. Embedding the video on our web site and, at the same time, in other websites or blogs; linking it to Facebook, Twitter, Pinterest, etc as a useful content, produces many external links to the video and that is taken in consideration by YouTube and Google. If we have a physical establishment, to include it in our Google Places profile also helps on earning visibility. It also applies linking our YouTube channel to our Google+ page.
  • Popularity. Views, comments and votes make YouTube to consider your video as relevant and it helps to its positioning.
  • Playlist making. The making of lists about particular and well tagged topics eases the association of contents to YouTube and therefore the positioning.

Said all this, you have 2 clear options, either you work yourself real hard on making and positioning a good video, or you call a company like us that, at a very suitable price, can make and position your accommodation for you.

See you on YouTube! ^_^

 

Optimiza la publicación para posicionar tu hotel en Youtube

Si todavía no estás seguro el porqué tu hotel debe de estar en Youtube, aquí tiene una serie de datos que puede que te convenzan:

Según datos de 2015 cada día se visualizan  en Youtube más de cuatro billones de videos. El la 3ª red social y el segundo buscador más potente del planeta.  Además es la palabra más buscada en Google desde algo más de 4 años.  Uno de los datos más impresionantes de YouTube es que los cientos de millones de usuarios suben más de 48 horas de video cada minuto, una cifra que  corresponde a la reproducción de 150 mil películas a la semana.

Y ahora bien, puede que toda esta información te eche para atrás o que te den más ganas de empezar a subir videos. La competencia es fuerte, pero todos tenemos mucho que aportar, y un video decente bien posicionado, puede traer muchas visualizaciones, y lo que es más importante, reservas a tu hotel.

En cuanto a los videos se refiere, Youtube nos permite la modificación de una serie de parámetros, que junto a la calidad del video permite,  sea un éxito o se hunda en el abismo.

Aquí te voy a dar una serie de consejos que me han funcionado a la hora de posicionar videos en youtube:

  • El contenido es clave: Si nuestro contenido es bueno tiene muchas posibilidades de tener éxito. Algo que los usuarios son muy susceptibles, es la duración del video, recomendable  que sean cortos, unos entre 30 o 40 segundos en testimoniales y de entre o 1 minuto y medio o 2 minutos en contenidos.
  • El título:El título debe incluir la palabra clave por la que queremos que nos encuentren. Debe ser un título atractivo, descriptivo y con una longitud inferior a los 60 caracteres, ya que no solo aparecerá en los resultados de búsqueda de youtube, sino también en los de google.
  • La descripción:Necesitamos también una descripción, atractiva, bien redactada y sintetizada, sin dejar de contener nuestra palabra clave. Debe contener un enlace a nuestro sitio web. Las dos primeras líneas de la descripción constituirán la descripción que aparezca en los resultados de Google. La descripción puede tener hasta 5.000 caracteres.
  • Etiquetas: YouTube tiene en cuenta estas etiquetas para ofrecer tu vídeo para una determinada búsqueda y relacionarlas con otras. Utiliza las más relevantes en primer lugar y trata de aprovechar todo el espacio permitido, hasta 120 caracteres en la zona de Etiquetas. Recomendable no duplicar etiquetas ya que es penalizable.
  • Categorías:Imprescindible seleccionar una categoría acorde con los contenidos que queremos promocionar, de forma que se nos pueda relacionar por la categoría.
  • Links externos. Embeber el video en nuestra web, que este sea a la vez embebido en otras web o blog, que sea enlazado en facebook,twitter, pinterest… como contenido de utilidad, produce muchos enlaces externos hacia el video, y eso youtube en particular y google en general lo tiene muy en cuenta. Si lo que tenemos es un establecimiento físico, incluirlo en nuestro perfil de google places también nos ayuda a ganar visibilidad. También el asociar el canal a nuestra página de google+.
  • Popularidad:Las visualizaciones, comentarios y votaciones hace que Youtube considere el video como relevante y ayuda a su posicionamiento.
  • Elaboración de Playlist:La realización de listas sobre temáticas concretas y bien etiquetadas facilita la asociación de contenidos a Youtube y por lo tanto el posicionamiento.

Una vez dicho esto, tienes 2 opciones muy claras, o te pones tu mismo a currarte un buen video y a posicionarlo, o llamas a una empresa como nosotros, que por un precio muy competente te grabamos y te posicionamos tu establecimiento.

Nos vemos en Youtube!! ^_^

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