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How to approach the technogical tourist “Millenials”

Few years ago, to keep a conversation with people living on the other side of the planet through wireless devices with tons of apps was totally unthinkable. Now, seeing your mother talking to your brother who is in Poland taking the Erasmus program is something totally natural.

Our consumption habits change on time, so as our purchasing ways, our way of travelling, business models, etc, everything changes and it’s on constant movement. What about you? Are you aware of what’s happening next to you relating to tech trends in the Hospitality industry?

Here you have some tips so you smarten up when working in relation to the famous ‘millennials’:

  1. Devices are with us every place we go and they also travel with us. It will be normal that every user has more than one device.
  2. Service automating. It will be normal that services to be more impersonal and everything to be automated. There are hotels where all process is automated and there no contact at all with the hotel personnel.
  3. Technology at service of the user. Customers demand devices, information and communication. Hotels can facilitate these means and enrich the accommodation experience.
  4. Technological lobbies. We want a modern and funny lobby with tech and focused on the user, some lobbies are just like a dentist waiting room or like wake chapels.
  5. Free Wi-Fi. Wi-Fi is a commodity anyway as hotel owners wants to see it, so don’t be abject and set free Wi-Fi.
  6. The office is outside the office. This is a simple rule of thumb, if companies value their workers’ mobility; workers value the versatility of the accommodations. The hotels are ‘improvised’ offices that must offer possibilities to their customers.
  7. Adapting to new environments. It’s basic to develop our activity on the same environments as our potential customers. For there to be communication, both the emitter and receptor must be in the same bidirectional channel.
  8. Differentiation through technology. Customers with a high purchasing power value technology, so the modernity of your facilities and being with the latest trend in tech is an advantage regarding the competitors.
  9. Ultra technologic meetings. At the moment of making a determined event, the tech of your place determines the potential of your offer to determined customers.
  10. The static of the printed is replaced by the dynamism of the digital. The versatility given by a screen on your lobby at the moment of launching promotions in real time is not given by a printed paper.

What do you think of all this? Did you know that?

This is a small taste of the changes affecting the market and about what should be our line of improvement in order to not be left behind by our competitors.

Now, it’s your decision to keep improving and optimizing your tools, at Asiri we help you to achieve it.

 

Factores clave para abordar al turista tecnológico “millennials”

Hace unos años mantener conversaciones con personas que viven en el otro extremo del planeta en dispositivos inalámbricos con 20.000 utilidades era totalmente impensable. Ahora cuando ves a tu madre charlando con tu hermano que está de Erasmus en Polonia…, es algo totalmente normal.

Los tiempos cambian en nuestros hábitos de consumo también, por lo que nuestra forma de comprar ha variado, nuestra forma de viajar, los modelos de negocio…, todo cambia y todo está en continuo movimiento. ¿Y tú? ¿Estás al tanto de lo que ocurre a tu alrededor en relación a las tendencias tecnológicas en hotelería?

Aquí va una pequeña relación para que te pongas las pilas para trabajar en relación al famoso “millennial”:

  1. Los dispositivosnos acompañan allá donde vamos y se vienen también de viaje. Cada vez será más normal que cada usuario tenga más de un dispositivo.
  2. Automatizacióndel servicio. Cada vez será más normal que los servicios sean más impersonales y que todo esté automatizado. Ya existen hoteles en los todo el proceso está automatizado y no se tiene contacto en ningún momento con personal del hotel.
  3. Tecnología al servicio del usuario. Los clientes demandan dispositivos, información y comunicación. Los hoteles pueden facilitar estos medios y enriquecer la experiencia de alojamiento en sus hoteles.
  4. Vestíbulos tecnológicos. Queremos un vestíbulo modernos y divertido con tecnología y enfocado en el usuario, algunas recepciones son poco más que salas de espera de dentistas o auténticos velatorios.
  5. Wifi gratis ya. La wifi es una comodity se pongan como se pongan los hoteleros, por lo que, no seamos plastas y pongan wifi abierta.
  6. La oficina está fuera de la oficina. Esto es una regla de tres simple, si las empresas valoran la movilidad de los trabajadores, los trabajadores valoran la versatilidad de los alojamiento. Los hoteles son oficinas “improvisadas” que deben ofrecer posibilidades a sus clientes.
  7. Adaptarse a los nuevos entornos. Es básico desarrollar nuestra actividad en los mismos entornos en los que se mueven nuestros clientes potenciales. Para que haya comunicación tanto emisor como receptor deben tener el mismo canal bidireccional.
  8. Diferenciación con tecnología. Los clientes con un poder adquisitivo alto valoran la tecnología, por lo que la modernidad de sus instalaciones y el estar a la última es una ventaja respecto a la competencia.
  9. Reuniones ultratecnológicas. A la hora de realizar un determinado evento, la tecnología de tu establecimiento determina la potencialidad de tu oferta hacia determinados clientes.
  10. Lo estático de lo impreso es sustituido por el dinamismo de lo digital. La versatilidad que te proporciona una pantalla en tu vestíbulo a la hora de lanzar promociones en tiempo real no te la proporciona un papel impreso.

¿Cómo se te ha quedado el cuerpo? ¿Las conocías?

Esta es una pequeña muestra de los cambios que afectan al mercado y de cual debe de ser nuestra línea de mejora para no descolgarnos de nuestros competidores.

Ahora está en tu mano seguir mejorando y optimizando tus herramientas, en Asiri te ayudamos a conseguirlo.

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