The 5 worriers of managers of country hotels in 2015

consejos de propietarios de Hoteles rurales

The 5 worriers of managers of country hotels in 2015

The Internet forum www.clubrural.com is the most active of all Spain, becoming an important meeting point for professionals of the rural tourism that use this space to share doubts and concerns at first-hand about their daily struggle in the accommodation management. For this reason, this tool allows us to know first-hand what are the most concerning problems for the owners of the sector and expose it in order to get to solutions by themselves.

The Top 5 of their concerns during 2015 are:

  1. Fraud, con or swindle. If in 2014 this topic was the fifth concern among owners, it places first in 2015 due to an increase in false reservations made abroad that are pretended to be paid with credit cards or checks without funds. There is also a growth in calls made by agencies or web portals that promise reservations for low season, charging for services that are not given, besides swindle in directories where they later disappear.
  2. Presence on Booking.com. While last year complains turned around high commissions charged, there has been a discussion these last months about including cancellation policies in the web site to avoid the losing of money in the face of last minute cancellations. Also, there have arisen doubts about how declaring the site commissions’ bills or the way of managing the traveler comments on it, because of false rankings or ranking by users who hadn’t made any reservation through Booking.com.
  3. Increase on rural accommodations. A lot of proprietaries have shown interest on exchanging staying in other accommodations, with the purpose of knowing other places and houses of our country, leaving their facilities to other professionals.
  4. Heating expenses. A pretty common concern regarding the beginnings of 2015 and now in autumn has been the control on cost of the heating. Due to the rise of prices in electricity, gasoil, and etc. rural accommodation’s proprietaries have shared experiences and ideas to improve the heating management, for example, installing programmable thermostats, low consumption radiators, rising up the price according to the season or charging an extra to abusive consumption.
  5. Selling, renting or changes in the accommodations’ management. In 2014 lots of proprietaries put on sale or for rent their accommodations. This is something that keeps going on this year, by personal or economic reasons, or just by the impossibility to attend the business properly. There has also been managers interested in managing more accommodations than they actually have, even if there are not of their property.

After this exposition of some of the concerns for rural hotel and rural hostel proprietaries, we have to thank ClubRural because of the great job it’s been doing in the content generation and the interaction it has been promoting among several travel agents in order to increase and improve rural tourism in Spain.

 

Las 5 Preocupaciones de los hoteleros rurales en 2015

El foro de propietarios de www.clubrural.com es el más activo de toda España, suponiendo un importante punto de encuentro para los profesionales del turismo rural, que utilizan este espacio para compartir dudas y preocupaciones sobre su día a día en la gestión de alojamientos. Por eso, esta herramienta sirve para conocer de primera mano cuáles son los problemas que más inquietan a los propietarios del sector y exponerlas para que entre tod@s se puedan solucionar.

El top 5 de sus preocupaciones durante este 2015 lo ocupan:

  • Fraudes, estafas o timos: si en 2014 este tema era la quinta preocupación de los propietarios, en 2015 se coloca en primer lugar por el aumento de falsas reservas que llegan del extranjero y que pretenden pagar con tarjetas de crédito o cheques sin fondos. También han crecido las llamadas de agencias o portales que prometen reservas en temporada baja, cobrando por servicios que luego no se prestan, además de los timos en directorios en los que luego no se aparece.
  • Presencia en Booking: mientras el año pasado, las quejas giraban en torno a las altas comisiones que se cobran, estos meses se ha hablado de qué políticas de cancelación incluir en el portal para evitar la pérdida de dinero ante cancelaciones de última hora. También han surgido dudas sobre cómo declarar las facturas por las comisiones del portal o la forma de gestionar los comentarios de viajero en él, por valoraciones falsas o de usuarios que no han reservado a través de Booking.
  • Intercambio de alojamientos rurales: bastantes propietarios se han mostrado interesados en intercambiar estancias en otros establecimientos, con el fin de conocer otras zonas y casas de nuestro país, dejando sus establecimientos a otros profesionales.
  • Gasto en calefacción: una preocupación bastante recurrente a principios de 2015 y ahora en otoño ha sido la del control del coste de la calefacción. Debido a la subida de precios en electricidad, gasoil, etc. los propietarios de alojamientos rurales han compartido experiencias e ideas para mejorar la gestión del calor, por ejemplo, instalando termostatos programables, radiadores de bajo consumo o contadores, subiendo el precio según temporada o cobrando un extra por el uso abusivo.
  • Venta, alquiler o cambio en la gestión de establecimientos: ya en 2014 muchos propietarios pusieron en venta o alquiler sus alojamientos. Algo que continúa ocurriendo este año, bien por motivos personales o económicos, o por no poder atender bien los negocios. También ha habido gestores de establecimientos interesados en llevar más de los que llevan, aunque no sean de su propiedad.

Después de este pequeño recorrido por alguno de los motivos de generación de dolores de cabeza para muchos hoteleros y hosteleros rurales, solamente queda agradecer a ClubRural la estupenda labor que está realizando en generar contenido e interacción entre los diferentes agentes, para que el turismo rural en España siga creciendo y mejorando.

Trabajo realizado por el “Asiri Marketing TEAM”

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