I’m sure I’m not the only one who thinks that “a picture is worth a thousand words” and relating to hotel booking, if there’s a determining factor for reservation to be made it would be pictures. Pictures of your hotel are a conditioning factor for success or failure of your online presence, even if it’s on your own Web site as if it’s on intermediates’ web site, on brochures or even on your social networks; pictures set a difference versus accommodations with similar features.
Not going so far, I was looking for a Weekend Getaway yesterday; the first idea that came to my mind was to visit TripAdvisor. There you can classify the accommodations by score, price, localization, etc. Finally when I opted to 3 or 4, pictures determined my reservation. After that I went to their website, and then I searched on Booking.com, and then I decided to call them to see what they could offer.
Retaking the subject, pictures seem essential to me and therefore I’ve made a summary of reasons which I bet to improve pictures as something essential:
- Improve the perception that tourist has of our accommodation. With no need for cheating, you can get the most of your hotel taking care of certain basic parameters of photography.
- Bet on your strong points. If we have a spectacular breakfast, a privileged location or pleasant mattresses try to get those good looking attributes on pictures.
- Investment is small. Economic matter is not an obstacle for you to have decent pictures, so look in your pockets and invest in an action that will be surely recovered.
- Pictures for campaigns. A great idea is to have a wardrobe with pictures that we can use at the launch of campaigns.
- Change your image on Internet improving your visibility. A simple way of improving your image on Internet is through all social profiles we have. Either on social networks, OTAs, websites, etc; in the end, improving your pictures our visibility also improves.
- Segment with the concept of your pictures. Your pictures are also customer segmentation media, so look for the concept you think it fits and be as attractive as possible looking to your prospects.
Bet for improving pictures to improve the results at the same time, you just have to look for the right photographer and bet for an improvement of your image. I’ve been giving rounds on Booking.com and there are lots of places that REALLY need a photographer.
For our part we can offer you some help in this matter, since we have the right person to get you handsome and your customers also see it.
Are you willing to improve your image?
Las fotografías como herramienta de comercialización hotelera
Seguro que no soy el único que piensa que “una imagen vale más que mil palabras” y en relación a la reserva hotelera, si hay un factor determinante para que reserven tu hotel son las fotos. Las fotografías de tu hotel son un factor que condiciona el éxito o el fracaso de tu presencia online, tanto si es en tu propia web, como si es en Intermediarios, en folletos o incluso en tus redes sociales…, las imágenes marcan la diferencia frente a establecimientos de similares características.
Sin ir más lejos, ayer cuando reservé para escaparme un fin de semana de casa, mi primera idea fue visitar Tripadvisor. Allí puedes clasificar los establecimientos por puntuación, precio, localización…, al final cuando más o menos me había decantado por 3 o 4, lo que determinó mi reserva fueron las imágenes. Bueno, de ahí me fuí a su web, luego miré booking…, y al final decidí llamarles a ver que podrían ofrecerme.
Retomando el tema, las fotografías me parecen esenciales y me gustaría hacer una pequeña relación de las razones por las que apostaría por mejorar las imágenes como algo esencial:
- Mejora la percepción que el turista tiene de nuestro establecimiento. Sin necesidad de engañar, se puede sacar más partido de tu hotel cuidando determinados parámetros básicos en fotografía.
- Apuesta por tus puntos fuertes.Si tenemos un desayuno espectacular, una situación privilegiada o unos colchones ergonomicos trata que salgan guapos.
- La inversión es reducida. El tema económico no es una barrera para que tengas unas imágenes decentes, por lo que rascate el bolsillo e invierte en una acción que se recuperará seguro.
- Imágenes para campañas.Una buena idea es poder tener fondo de armario con imágenes que podamos utilizar para el lanzamiento de campañas.
- Cambia tu imagen en Internet mejorando tu visibilidad Una forma sencilla de mejorar tu imagen en Internet a través de todos los perfiles que podamos tener. Tanto redes sociales, Otas, página web…, al final mejorando tus fotos nuestra visibilidad también mejora.
- Segmenta con el concepto de tus imágenes. Tus imágenes también son medios de segmentación de clientes, por lo que busca el concepto que creas oportuno y sé lo más atractivo posible de cara a tus potenciales clientes.
Apuesta por mejorar las fotos para mejorar su vez tus resultados, simplemente tienes que buscar el fotógrafo adecuado y apostar por una mejora de tu imagen. Yo me he dado una vuelta por Booking y hay muchos que necesitan un fotógrafo en sus vidas.
Por nuestras parte solo podemos ofrecernos para ayudarte, ya que tenemos la persona adecuada para que te saquen guapo y tus clientes también lo vean.
¿Te animas a mejorar tu imagen?