¿Estás preparado para contratar Millennials en tu hotel?

[:en]They are valued as clients as employees. Millennials have become the veins for those companies who know how to adapt to this growing sociocultural profile.

We know they love to be online, they love instant communication, and they always have a positive attitude towards life. Companies of any kind, and of course, hotel chains and complementary services, adapt their offer to this client typology.

Now we’d like you to have them in consideration as possible employees. Why can they be of interest to you? What makes them different from the rest? Why are they so special? In first place, we must be ready to assume that some youngsters will come to the hotel knowing more than their own bosses. And also, we must be ready to assume that they are going to be ephemeral, since they hope to move from companies to companies 5 times average during their life.

This is what characterizes them:

  1. Professional and personal development. They try to grow in a technical level, but also in a personal way. If their personal experience doesn’t evolve at their pace they wish, there won’t be no salary that satisfies them.
  2. Good reputation. They show interest to the company’s values, so as to be complied as to be communicated. They like that company’s ethics and philosophy to be transmitted as a differentiating element.
  3. Independence. They require certain field of action. Spaces where they can influence and they can feel responsible at.
  4. Leaders that help them and those who they can report to. At the same time they need to count with the support of actual leaders, and not just attendants, so they can learn from them and make them show their work.
  5. Flexibility. They look for work environments whey they can enjoy. Where they feel comfortable and without a so-strong protocol that doesn’t allow them to be themselves.
  6. New challenges. They’re hungry for getting new projects. Hunger for immediacy, and for being put on test constantly so they can show what they are capable of.
  7. Personal and professional conciliation. They value companies that take in consideration small details that make their daily life easier with their couples, friends or families.
  8. Count with their opinion. They’re capable of showing us things from the first moment they get into the hotel. Their know-how is something that we can’t afford to miss.

As you see, Millennials can be very interesting workers if our Tourist facilities count with a pleasant environment where several of these conditions can be met.

For this, we companies must be:

  • More collaborative between our departments.
  • Less rigid at small changes.
  • More diverse relating to features of our collaborators.
  • And, more flexible in relation to retribution and management policies.

Therefore, it’s time to work in receiving Millennials so as clients as employees. They’re highly valued because all they can contribute. So, it’s in our hands not to miss this opportunity to improve with them.[:es]Tan cotizados como clientes así como empleados. Los Millennials se han convertido en todo un filón para aquellas empresas que sepan adaptarse a este perfil sociocultural que sigue creciendo.

Sabemos que les encanta estar conectados, que adoran la comunicación instantánea, y que tienen siempre una actitud positiva ante la vida. Empresas de todo tipo, y por supuesto cadenas hoteleras y servicios complementarios, adaptan su oferta a esta tipología de cliente.

Ahora nos gustaría que los tuvieses en cuenta como empleados. ¿Por qué pueden interesarte? ¿Qué los diferencia del resto? ¿Por qué son tan especiales?
En primer lugar debemos estar preparados para asumir que llegarán algunos jóvenes al hotel sabiendo más que sus propios jefes. Y también que serán efímeros, puesto que estiman cambiar de empresa una media de 5 veces durante su vida.

Esto es lo que les caracteriza:

  1. Desarrollo profesional y personal. Buscan crecer a nivel técnico, pero también a nivel humano. Si su experiencia personal no evoluciona al ritmo que desean, no habrá sueldo que les mantenga.
  2. Buena reputación. Se interesan por lo valores de la empresa. Y porque los cumplan y comuniquen. Que la ética y filosofía de la compañía se transmita como un elemento diferenciador.
  3. Independencia. Requieren cierto ámbito de actuación. Espacios en los que puedan influir y en los que se sientan responsables.
  4. Líderes que les ayuden y a los que puedan reportar. A su vez necesitan contar con el apoyo de líderes reales, y no de simples encargados, para que pueden aprender de ellos y hacerles ver su trabajo.
  5. Flexibilidad. Buscan ambientes de trabajo donde poder disfrutar. Donde se sientan cómodos y sin un protocolo tan firme que no les permita ser ellos mismos.
  6. Nuevos retos. Tienen hambre por conseguir nuevos proyectos. Hambre por la inmediatez, porque les pongan a prueba constantemente para demostrar de lo que son capaces.
  7. Conciliación profesional y personal. Valoran a las empresas que tienen en cuenta los pequeños detalles que hacen que su día a día sea más fácil con sus parejas, amigos, o familias.
  8. Contar con su opinión. Son capaces de enseñarnos cosas desde el primer minuto que entran al hotel. Su know-how es algo que no podemos perder.

Como veis pueden ser trabajadores muy interesantes si nuestros establecimientos turísticos cuentan con un entorno favorable en el que se puedan dar varios de estos condicionantes.

Para esto las empresas debemos ser:

  • Más colaborativa entre nuestros departamentos.
  • Menos rígidas antes pequeños cambios.

Más diversas en cuanto a las características de nuestros colaboradores.
Y más flexibles en lo que se refiere a políticas de retribución y de management.

Por lo tanto, manos a la obra para recibir Millennials como clientes y como empleados. Están muy cotizados por todo lo que pueden aportar. Y está en nuestro mano no perder esta oportunidad de mejorar junto a ellos.[:]

Trabajo realizado por el “Asiri Marketing TEAM”

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